14 juli 2015

Vackert vid viken



Det har blivit mycket böcker och lite trädgård i den här bloggen den senaste tiden. Därför tänkte jag dela med mig några bilder från trädgården vid vår stuga.
Egentligen är det en typisk stugträdgård utan arbetskrävande rabatter och noggrant planerade trädgårdsrum, utan favoritväxterna har planterats lite här och där som det passar.
Längst uppe till vänster har vi Austinrosen "The Pilgrim" och rakt nedanför till vänster en annan Austinros som jag tyvärr har glömt namnet på.
Uppe till höger ser ni en klätterhortensia som har många år på nacken och trivs utmärkt längs stugväggens nordvästra hörn, trots halvskugga. Nere till häger är en perenn jag verkligen rekommenderar - doftschersmin. Den blommar troget varje år trots mycket liten till ingen skötsel och doftar alldeles ljuvligt!
På vår tomt i Mariehamn har vi just dränerat runt huset och snyggat till tomten och jag återkommer med bilder och trädgårdsplanering därifrån inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar